Alle categoriëen

Informatie

Wat is XpressionFluid?

XpressionFluid is marketing en resource management software. Het wordt soms ook wel brandmanagement software genoemd. Hoewel de naam van de toepassing soms verschilt, gaat het er natuurlijk om wat XpressionFluid voor u kan betekenen.

XpressionFluid is ontwikkeld voor marketing- en communicatieafdelingen om hen te ondersteunen bij het genereren en beheersen van communicatie-uitingen, vanaf de creatiefase tot aan de productiefase.

Het biedt enorm veel tools om uw merk te beheren en gemakkelijk huisstijlmiddelen te bestellen. Snel, effectief en met een kortere time-to-market zodat u tijd en geld bespaart. Bovenal zorgt de software er voor dat uw uitingen consistent zijn, om uw merk nog beter in de markt te zetten. Want bij een sterk merk hoort een consistente huisstijl!

XpressionFluid richt zich op diverse media. Zo is het mogelijk om social media banners op te maken en deze te publiceren. Daarnaast bevat XpressionFluid mogelijkheden om marketingmaterialen te reserveren en promotieartikelen te bestellen en te beheren.

Controle over uw merk
U wilt snel en eenvoudig kunnen beschikken over marketing- en communicatiemiddelen. Echter, de doorlooptijd van creatie tot het bestellen is vaak erg lang. Met XpressionFluid beheert u al uw communicatiemiddelen op één centrale plek en kunnen geautoriseerde gebruikers ze eenvoudig aanpassen en bestellen. Zo wordt de doorlooptijd enorm verkort! Door de geautomatiseerde opmaak zijn al uw uitingen voorzien van de juiste huisstijl.

Beheer uw assets
Het beheer van assets, zoals afbeeldingen en video’s, is een tijdrovende klus. Denk aan afstemming in mails, beoordelingen, verwerken van feedback en bestanden die alleen op bepaalde netwerken beschikbaar zijn. Het kan makkelijker met XpressionFluid. Daar beheert u assets op een centrale plek en bepaalt u wie rechten heeft om ze bijvoorbeeld goed te keuren, aan te passen en te downloaden. Aan de hand van metadata kunt u bestanden gemakkelijk vinden.

U behoudt zelf de regie
Het eindeloos zoeken en verzamelen van beeld en tekst, briefen van DTP’ers en de vele afstemming over gemaakte uitingen behoort met XpressionFluidtot het verleden. U bent de communicatieregisseur en bepaalt welke gebruikers toegang hebben tot welke uitingen en welke rechten zij hebben. U kunt XpressionFluid volledig afstemmen op uw werkwijze en wensen. Zo is de uitstraling van uw brandportal volledig aan te passen aan de uitstraling van uw organisatie.

Lokaliseer uw uitingen
Als hoofdkantoor heeft u de centrale regie over alle marketing- en communicatiemiddelen en kunt u deze samenstellen. Lokale distributeurs hebben de mogelijkheid om middelen aan te passen met hun eigen informatie en in hun eigen taal. Centraal stelt u in wie deze ingevoerde gegevens en uitingen moet goedkeuren voordat deze kunnen worden besteld.

Contentmanagement
Alles draait om content. Met XpressionFluid slaat u beeld en tekst mediumneutraal op, waarna u het in verschillende uitingen via diverse kanalen kunt publiceren. Denk bijvoorbeeld aan een patiënt die net in het ziekenhuis is geopereerd. De patiënt krijgt een brochure mee met informatie over zijn behandeling. Dezelfde informatie staat op de website van het ziekenhuis en in een persoonlijke app met daarbij informatie over zijn herstel en vervolgafspraken. Kortom; dezelfde content verspreid via meerdere kanalen om uw klant zo goed mogelijk te bedienen.

Speel in op de wensen van uw klant
Met de brandmanagementtool XpressionFluid integreert u eenvoudig online en offline kanalen. Een klant van een verzekeraar geeft bijvoorbeeld via internet aan in welke diensten hij geïnteresseerd is en op basis van zijn interesses wordt een gepersonaliseerde brochure gegenereerd. U kunt uw informatie dus nóg beter op uw doelgroep afstemmen. Ook draagt u hier direct bij aan een beter milieu, doordat de hoeveelheid afval wordt gereduceerd. U hoeft dus geen complete brochures meer te drukken, omdat de brochure volledig is toegespitst op de wensen van uw klant.